Saturday, May 19, 2007

New statue in Tech

New statue was established near the Phishbah (Faculty of Electriciy)
Image Hosted by ImageShack.us

Just after the last Student day. As it was 2 years ago with "Man and cat named Yitz"

Image Hosted by ImageShack.us

It appears that it was made in memory of some student that graduated from Technion with honours and was killed in accident in Alaska.

Image Hosted by ImageShack.us


I am naturally not against good art. And statues which are well made is plesure to see , especially when they come with new benches... but is it right to put statue in memory of the guy who wasn't famouse and didnt do something significant ?
I am kinda afraid of tendency. In a couple of years we could turn in to mausoleum.

And for dessert. Statue coming along with some puzzle. Which I dont quite get due to lack of my hebro. Enjoy solving it.
And if you do - post a solution :)

Image Hosted by ImageShack.us

Very large version of puzzle

5 comments:

Anonymous said...

thanks for the large version :)

-Moonbase.Commander

Unknown said...

Man you ain't right. Technion is something tough to do in life;)

Anonymous said...

אני בערך יודעת מי זה אורי. הוא נהרג בתאונת דרכים כשטייל באלסקה ביחד עם חבר. חבר שלו היה גם חבר מאוד טוב של האקס שלי. אורי וחברו נהרגו כשאיזה מטומטם נכנס חזיתית עם הטרנד שלו. סיפור עצוב...

Unknown said...

I prefer Eistein statue.. but...
by the way, do u know what is going with dc? new hub?

Anonymous said...

פתרון כתב הסתרים מביא לחידה נוספת:

המלך מציע לך ללא הודעה מראש להתחתן עם אחת משלוש בנותיו. הצעירה תמיד דוברת אמת, הבכורה תמיד משקרת ואילו האמצעית עונה כן או לא באופן אקראי כשפונים אליה. אתה אינך רוצה להינשא לאמצעית אלא לאחת מהאחרות. אתה מגיע לארמון ומוצא את שלושתן ממתינות לך. לצערך אינך יודע מי היא מי. אתה יכול לשאול את אחת האחיות שאלה אחת שהתשובה עליה כן או לא ואז לבחור את מי שאתה רוצה להינשא לה. הן כולן יפות, בשלניות טובות ויש להן אבא עשיר כך שהדבר היחיד החשוב עבורך הינו לא להינשא לאמצעית. מה תשאל?


תשובה בהמשך...

פתרון:
מצביעים על אחת מהאחיות ושואלים את השכנה האם היא האחות הבכורה (השקרנית) וזו עליה אני מצביע היא הצעירה (דוברת אמת) או שהיא האחות הצעירה (דוברת אמת) וזו עליה אני מצביע היא האחות האמצעית (אקראית)?
אם התשובה היא כן האחות האמצעית היא זו עימה אני מדבר או זו עליה אני מצביע לכן אני בוחר בשלישית.
אם התשובה היא לא האחות האמצעית היא זו עימה אני מדבר או השלישית, לכן אבחר בזו עליה אני מצביע.



Greetings from M & M ,
Special thanks to Max.